spadental.pl

spadental- uroda, zdrowie

dieta 1000 kalorii
Dieta

Dieta 1000 kcal – zasady i porady

Dieta tysiąca kalorii swego czasu cieszyła się chyba największą popularnością spośród wszystkich dostępnych diet odchudzających. Niektórzy zresztą nadal z niej korzystają. Pomimo tego, że dieta 1000 kalorii na pewno jest restrykcyjna i rygorystyczna, w wielu przypadkach i sytuacjach umożliwia ona osiągnięcie niskiej i prawidłowej wagi. Warto tu jednak zaznaczyć, że bezpiecznie mogą ją stosować wyłącznie osoby zdrowe. Tysiąc kalorii to naprawdę niewielka ilość, na której chory organizm nie będzie w stanie wytrwać i przeżyć. Dieta o tak niskim poziomie kaloryczności nigdy nie będzie też zalecana przez dietetyków. Na czym ona jednak dokładnie polega i jakich zasad muszą się trzymać osoby, które mimo wszystko chcą ją zastosować?

Już sama nazwa diety sporo o niej mówi

Jak można się domyślać, dieta tysiąca kalorii będzie zawsze zawierać tylko i wyłącznie tysiąc kalorii. Tę wartość energetyczną należy dostarczać organizmowi każdego dnia i to bez żadnych wyjątków. Nie wolno robić sobie tzw. przerw od diety. Każdy dzień, w którym spożyje się więcej kalorii, może skutkować powrotem utraconych kilogramów i niezalecanym skokiem wagi. Ilości tysiąca kalorii nie wolno więc nigdy przekraczać. Pozostałe zasady diety 1000 kalorii są natomiast jeszcze prostsze. Tak naprawdę osoba stosująca ten jadłospis nie musi zwracać szczególnej uwagi na typ spożywanego jedzenia. Wolno jeść jej dosłownie wszystko, o ile tylko pokarmy w ostatecznym rozrachunku nie przekraczają łącznie wartości tysiąca kalorii. Skoro jednak dla dorosłej osoby jest to niewielka ilość, lepiej nie przyswajać jej z pomocą słodyczy, fast-foodów czy słonych przekąsek.

Zapotrzebowanie kaloryczne

Już pół dużej pizzy może pokryć całe dzienne zapotrzebowanie na energię. A czy nie lepiej zjeść zamiast tej pizzy trzy objętościowe i w pełni wartościowe posiłki, składające się głównie z warzyw i owoców? Dieta 1000 kalorii musi być przemyślana. W przeciwnym wypadku każdego dotknie na niej przede wszystkim silny głód. Nie da się bowiem najeść na cały dzień połową pizzy. Trzeba więc tak tworzyć wszystkie posiłki, by były one jak najmniej kaloryczne, ale jednocześnie zdrowe i sycące.

Każdą dietę odchudzającą zawsze świetnie uzupełni aktywność fizyczna. Ruch nie tylko spala kalorie, ale też pomaga w odchudzaniu w zupełnie inny sposób. Motywuje on człowieka do działania. Po godzinnym biegu raczej mało kto ma ochotę na pizzę, bo po prostu nie chce się tracić efektów osiągniętych własnym wysiłkiem. Nawet dietę tysiąca kalorii można więc połączyć z jakąś lekką aktywnością.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *